Jinak zábavné učení

Učitelé: 
J. Pivec, M. Kolářová

Studenti si měli na první projektový den (byli včas informováni) přinést vlastní práci ať už školní nebo zájmovou, na které si ihned v pondělí začali zkoušet vytvářet své myšlenkové mapy.

Většina studentů zpracovávala své mentální mapy na počítači v programu Mindmup (www.mindmup.com), někteří ji brilantně zpracovali i ručně. Tyto mapy jsou k vidění na panelu ve 3. patře školy.

V úterý jsme byli v Technickém muzeu na interaktivní expozici s tablety “V technice je budoucnost“. Studenti napsali druhý den své postřehy na danou prohlídku a poslali jsme je do Technického muzea jako zpětnou vazbu. Jejich resumé bylo kritické, ale velmi konstruktivní.

Studenti také představili své strategie učení a vychytávky, které jim při učení zabírají.

Dále si každý vytvořil jednu až dvě memotrasy a skrze ně se učili, co každý do budoucna nutně potřeboval (anglické předložky, mluvní cvičení o svém bydlišti, obsah knihy, slovíčka na němčinu, dějepisná fakta apod.)  Pak každý své nabyté znalosti představil ostatním. Druhý den ráno jsme zjistili, že si vše stále brilantně pamatujeme. Tím jsme se naučili „metodu loci“.

Kromě tvorby prezentace, dokumentárního filmu o projektu a panelu se jedna skupina studentů věnovala ve středu strategiím, jak se efektivně učit číslům (telefonní čísla, historická data, počty obyvatel apod.).

Studenti byli po dobu celého projektu velmi aktivní, tvořiví, nápadití a pracovití. Ve skupině vládla poklidná a tvůrčí atmosféra a velmi dobře se nám pracovalo.

 

Krátký filmový dokument (nejen) z našeho projektu můžete shlédnout na youtube.

Fotogalerie: